Skip navigation

7. Kommunikáció a kisáruszállítás folyamatában

Bevezetés

A járművezetés több, mint egy áruszállító gépkocsi eljuttatása A-ból B pontba. A fuvarozás során többször kell emberekkel találkozni, és foglalkozni velük elkerülhetetlen. Az ügyfelekkel, akikkel a járművezető kapcsolatba kerül, nélkülözhetetlen a kommunikáció. 

A társas kapcsolatokban egymás megértése információátadással lehetséges. Mindehhez az szükséges, hogy két ember közül legalább az egyik információt szolgáltat, átadva a másik befogadó félnek, aki átveszi azt.

A kapcsolat nem egyoldalú, ha a két fél között az információcsere kölcsönös. A hallgatás és a szavak kimondása egyaránt információtartalommal bír. A hallott szavak értelmén, a tartalmon túl az információt adó személy testtartása, gesztusai, mimikája, hangsúlya többlet információt nyújt.

Az arckifejezések mély, őszinte érzelmeket közvetítenek. Ezzel hitelessé válik a szó, vagy épp ellenkezőleg: a mondat értelme csak zavart kelt az információt szolgáltató és a befogadó kapcsolatában. 

Az ügyfelekkel, partnerekkel hitelesen, tudatosan kommunikálva lehet megegyezni, magyarázni, meggyőzni.